Amasya DSYB / Saha Toplantısı

Amasya Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği olarak teknik personellerimizle periyodik olarak gerçekleştirdiğimiz saha ekibi toplantısı, 6 Mayıs 2026 tarihinde Birliğimiz Reşat Altınkaya Toplantı Salonu’nda yapılmıştır.

Toplantıda; il genelinde yürütülen yeni doğan buzağıların küpelenmesi ve düşen küpelerin yeniden takılması çalışmaları, 2026 yılı içerisinde gerçekleştirilen küpeleme ve suni tohumlama faaliyetleri, Tarım ve Orman Bakanlığı ile ortak yürütülen Güçlü Besi Güçlü Üretim Projesi, ETKİYAP etçil melezleme çalışmaları, soy kütüğü projesi ve e-ıslah merkezli işletme kontrolleri değerlendirilmiştir.

Ayrıca süt ölçüm denetimleri, ilçelerimizde yürütülen saha faaliyetleri, süt alım merkezlerinin denetimi, saha ekibimizin güçlendirilmesi amacıyla yapılacak yeni personel alımları, tamamlayıcı karma yemin yaygınlaştırılması ve üreticilerimize ücretsiz olarak sunulan yem analizi hizmetleri hakkında bilgilendirmeler yapılmıştır.

2026 yılı içerisinde planlanan sözleşmeli mısır ve yonca ekimi ile Tarım ve Orman Bakanlığı iş birliğinde yürütülen sözleşmeli yonca ekim projesi ve Ziraat Bankası ile ortak yürütülen projeler de toplantının önemli gündem başlıkları arasında yer almıştır.

Toplantıya Amasya İl Tarım ve Orman Müdürü Ahmet Arslan ile Hayvan Sağlığı Şube Müdürü Onur Şahin katılım sağlamış, sahada yürütülen uygulamaların geliştirilmesine yönelik karşılıklı bilgi alışverişinde bulunulmuştur.